31 October 2010

Jämin Hiihtotunneli

Traditsioonide kohaselt, toimus koolivaheajal reis Jämi suusatunnelisse. Tegu oli 5-päevase treeninglaagriga. Tunde kogunes 15 ja kilomeetreid 175.


25.oktoober


Reis algas kell 5 varahommikul ning terve teekond tunnelini möödus uniselt. Kella kahe paiku jõudsime Jämile ja sättisime ennast mökki sisse. Ei ööbinud seekord Tartu suusaklubiga ühes mökis, vaid olime minu pere ja tuttavatega tunneli kõrval asuvas ILVES mökis. Kella kolme paiku sõime ilusti kõhud täis ja vaikselt hakkasime treeninguks valmistuma. Enne trenni möki aknast välja vaadates avastasime, et tunneli kõrval on pildil lebavad põdrad ja ka kunstlume rada(mis ei olnud enne sula veel nii must kui pildil). Trenni minnes saimegi teada et selle eest peab lisaks maksma 1 euro, aga sai vähemalt väljas suusatada:) Peale trenni väike saun, õhtusöök, puhkus ja kell pool 11 tuttu.

26.oktoober
Hommikul kell 8.20 algas esimene kahe trenniga laagripäev. Enesetunne oli hea ja ootusärevus oli suur, sest sai klassikat üle pika aja sõita. Treeningplaanis olid kirjas kiirendused ja seda ma ka tegin. Algul oli natukene tasakaaluga probleeme, aga suusakepid olid heaks abimeheks:) Pärast trenni oli jälle saun,pesu, söök ja sisi tuli päeva parim osa. Magamine. Sai ennast ilusti õhtuks välja puhatud. Kuna keegi täpselt ei öelnud mis kell trenni peaks minema, siis õhtune trenn algas kell kuus:) Iseenesest oli hea, rahvast oli vähe, aga lambi jätsime väljas sõitmise jaoks mökki. Oligi natuke ekstreemsem, aga see-eest olin järgmistel kordadel targem. Õhtul sai käidud veel enne magamaminekut täiskuud imetlemas.
27.oktoober
Hommikune trenn oli tänu eelmise päeva kiirendustele natuke raske, aga see polnud veel midagi. Peale trenni oli veel hullem olla ja magatud sai ikka piisavalt kaua. Marta, minu roommate, alustas minu äratamist juba kella poole 5 paiku, aga trenni jõudsime alles pool 6:) Trennis sai vaikselt tiksutud nagu igas õhtuses trennis. Seekord võtsin lambi ka kaasa, aga Marta suutis ikka paar korda kukkuda. Võib-olla olin mina ka selles süüdi, et talle lampi ei andnud(kitsi nagu ma olen). Suuremaid vigastusi õnneks ei tulnud ja seelikuga kannatab käia.
28.oktoober
Kätte oli jõudnud viimane kahe trenniga päev. Mitte nagu tavaliselt, oli meil hommikul trennis uisk ja uisu eke. Minek oli hea ja olekski võinud ilma keppideta sõitma jääda. Jalad enam krampi ei läinud. Lõuna ajal sai õhtuks šokolaadikook küpsetatud, mistõttu lõunane uinak jäi ära. Aga õnneks erilist vajadust ei tundnud ka selleks. Niisiis suutsime me Martaga seekord trenni jõuda juba enne 5. Õhtuses trennis panin Eveni võimed proovile. Kiirendasime temaga väikse tasase lõigu, millest sai tehtud ka väike videoklipp. Even on muidu tubli, aga minule jäi ikka alla. Luuser.

Ma ei ole nüüd täitsa kindel kas see video mängib, aga igaksjuhuks on ka link: http://vimeo.com/16365070

29.oktoober
Ja jõudiski kätte viimane päev. See algas juba poole 8st. Pakkisime asjad kokku, sõime ja läksime poole 10st suusarajale. Trenni pikkuseks kujunes 2h15min, mis oli 45 min vähem kui plaanis. Samas öeldi meile, et soomlased ei suusata tunnelis kunagi kauem kui 2 tundi. Isegi meie laagri kogutunnid olid mõne treeneri jaoks suured. Trenn lõpetatud, sai pestud ja koristatud. Kella 1 paiku asusime Helsinki poole teele. Tee peal sai veel läbi käidud IKEA-st ja Jumbo kaubanduskusest. Külastasime ka Hesburgerit, kus proovisime esmakordselt burgerit nimega "KUUMA KALLE". Väga vürtsikas maitseelamus:) Tartusse jõudsime öösel kell 3 ja oi kus oli alles oma voodis magus uni.


Kokkuvõtteks olen ma laagriga rahul ja ootan juba 12.novembrit, kui asume Levi poole teele. Eelseisvaks hooajaks olen juba üpris valmis. Kahjuks kimbutab mind väike külmetus, aga küll see ka varsti üle läheb. Soovin kõigile edu ja jaksu tulevaks hooajaks:)

3 comments:

Anonymous said...

Tore lugu muidu. Aga Piret - kes see lohh on, kes seal noorte neidistega igale pildile trügib? A tehnika tundub tal päris hea olevat!

Anonymous said...

Eks vana hobune tahab ka kaeru!

tankist

Anonymous said...

Mis "kaeru"? Ehk täpsustate ;)

(CN) Chuck Norris